|
a przed wirtu@lnymi gęślami... | |
|
| folkowe płyty wydane w roku 2002 | |
Jesteś: główna / wyniki / szczegóły PERCIVAL SCHUTTENBACH TUTMESZ-TEKAL (DEMO) Wydawca: Red Baaron Studio
Percival Schuttenbach, to czołówka polskiego folk-metalu, żywiołowe połączenie rodzimej kultury z mocnymi brzmieniami, niesamowite koncertowe show oraz oryginalne instrumentarium. Historia zespołu zaczęła się w maju 1999 roku w Lubinie, gdy Mikołaj Rybacki (gitarzysta) i jego siostra Kornelia (basistka) przyjęli do zespołu wiolonczelistkę Katarzynę Bromirską. Każda z tych osób wniosła cząstkę siebie i własnych upodobań do zespołu, co wpłynęło na jego brzmienie: Kornelia i Mikołaj, wcześniej będący członkami grupy Rivendell, wnieśli podstawy folkowe, Katarzyna (wykształcona muzycznie) dodała elementy muzyki klasycznej. Trzeci element, czyli ciężkie riffy i przesterowane gitary, były domeną zarówno Mikołaja, jak i Katarzyny - oboje bowiem byli fanami muzyki metalowej w różnych postaciach. Te trzy podstawowe elementy zmieszane z całą gamą innych "przypraw" muzycznych tworzyły muzykę Percivala, której styl ogólnie można określić jako oscylujący w granicach folk-metalu. Podstawowym założeniem grupy był ciągły rozwój, zarówno w sztuce tworzenia utworów i technice gry na instrumentach, jak i w każdym innym aspekcie związanym z byciem dobrym muzykiem.
"Każdy, kto usłyszał pochodzący z Lubina zespół Percival Schuttenbach, z pewnością określi go jako oryginalny. Sami o sobie członkowie grupy mówią, że grają kontaminację folku, metalu i klasyki z domieszką eksperymentów elektroniczno-rytmiczno-harmonicznych. I rzeczywiście - potwierdza to wydana przez nich własnym sumptem płyta demo: "Tutmesz-Tekal". Ten jakże dziwacznie brzmiący tytuł został zaczerpnięty z fantastycznego opowiadania autorstwa samych muzyków. Nie tylko tytuł jawi się tajemniczo, a przede wszystkim zawartość albumu. Najbardziej trafnym określeniem dla muzyki Percivala byłoby miano "syntetyczna" czy też pełna kontrastów, z mocnym naciskiem na eksperymenty brzmieniowe i harmoniczne. Dwanaście utworów to podróż przez niezbadane zakątki różnych kultur, krain, głównie tych…fantastycznych.
Już pierwszy na krążku „Sargon” wprowadza słuchacza, poprzez dźwięki wydobywane z djembe, w pełen kolorytu świat muzyki folk i etno. Style zmieniają się tutaj jak w kalejdoskopie – mamy podkład rytmiczny rodem niemal z electro, potem zaś wstawki niczym z progresywnego metalu, po czym znów wracają elektroniczne sample. Nie trzeba przekonywać, iż efekt takiego kolażu jest intrygujący (...) ...kompozycja (już z „etnicznymi” wokalami) – „Vypraulyala maci syna” - to pochodząca z Białorusi pieśń ludowa, nagrana przy współudziale chóru Kniażyc (...) W folkowo-progresywne rejony muzyczne kierujemy się z powrotem wraz z „Moribuką” – kompozycją pochodzącą z najwcześniejszych nagrań Percivala (...)
Kompozycje układają się w jedną, choć zmienną, ale opowiadającą o tym samym historię – opowieść o ezoterycznym świecie z pogranicza legend, mitów, magii i snów…"
(Minawi, darkplanet.pl)
|
- Sargon
- Dla Natalii
- Gdy rozum śpi
- Atak Maszyn
- Ptaszkowi
- Tutmesz-Tekal
- Folk Kalifornijski (cover SLAYER, MEGADETH, DEATH)
- Vypraulyala Maci Syna
- Sng Gfx 4
- Moribuka
- Żyn Czyn Czyn
- Nilfgaard
| skład: Katarzyna Bromirska - wiolonczela, keyboard
Kornelia Rybacka - bas, kontrabas, djembe, sopiłka, dzwonki, głos
Mikołaj Rybacki - gitara, gitara akustyczna, głos, programowanie
gościnnie:
Martyna Pietras - śpiew
Witold Kozłowski - terurka
Chór Kniażyc - śpiew |
|
|
|