| 
 | 
|  WIRTU@LNE GĘŚLE  |  |  
 |  
 |   plebiscyt na folkową płytę roku 2020   |  |  
| 
Jesteś: główna / wyniki / szczegóły MUZYKA SPOD RADOMIA Wydawca: Fundacja Muzyka Zakorzeniona 
  Składanka "Muzyka spod Radomia". Motywem przewodnim płyty jest muzyka radomska i różne jej odsłony, ale jest też drugi motyw. To młodość. Stad grają tam kapele rodzinne albo kapele mistrzów z uczniami i lokalni młodzi muzykanci, a także ci z innych miast, zafascynowani muzyką radomską 
 
"Radomskie to jeden z najbardziej żywych muzycznie regionów etnograficznych w Polsce. Ojcem chrzestnym renesansu tamtejszych tradycji muzycznych oraz wzrostu zainteresowania nimi w kontekście ogólnopolskim i regionalnym został prof. Andrzej Bieńkowski, który od lat 80. XX w. niestrudzenie je dokumentuje i popularyzuje. Młodzi ludzie z całej Polski, poruszeni jego filmami i opowieściami, od trzech dziesięcioleci pielgrzymują do zamieszkałych w podradomskich wsiach skrzypków, harmonistów i śpiewaczek. Te międzypokoleniowe i międzyregionalne spotkania na powrót ubierają lokalne tradycje muzyczne w żywy i naturalny kontekst – tańca, gromadnego śpiewu i przede wszystkim spotkania wiejskiej wspólnoty. 
Po latach muzycznego postu na parkiety wiejskich remiz w okolicach Przysuchy, Potworowa, Przytyka i Iłży ponownie wkroczyły oberki, mazury i polki, a moda na zabawy przy wiejskiej muzyce zaczęła rozlewać się na całą Polskę. Dziś melodie spod Radomia są znane i grane nawet w dużych miastach – zarówno przez zapraszanych na miejskie zabawy wiejskich muzykantów, jak i ich uczniów oraz naśladowców. 
Ta płyta jest jak zdjęcie. Krótka chwila utrwalona na nagraniach. Nie ukazuje pełnego krajobrazu muzycznego tworzonego dziś przez osoby grające muzykę tradycyjną zaczerpniętą z podradomskich wsi, a stanowi jedynie jego wycinek – pulsującą życiem i zadziwiającą różnorodnością eklektyczną mozaikę kilku muzycznych światów, które warto poznać." (Muzyka Zakorzeniona)  
| 
    
  | 
  
- Kuba Zimończyk - dwa obery od Piotra Gacy
 
- kapela Jana Adamczyka - mazur "Za stodołą, za węgłem"
 
- kapela Jana Adamczyka - mazur "Chodziła Kasia po ogień"
 
- kapela Jana Adamczyka - mazur
 
- kapela Jana Adamczyka - mazur "Oj, gdzie pójdę, gdzie pójdę"
 
- Mariza Nawrocka / Mateusz Niwiński - mazury z przyśpiewkami
 
- kapela Niwińskich - polka żydowska od Piotra Gacy
 
- kapela Niwińskich - wiązanka melodii od Piotra Gacy
 
- kapela Kwapińskich - oberek "Witam ja Was wszyściuchnych"
 
- kapela Kwapińskich - polka "Na tatarczysku"
 
- kapela Kwapińskich - oberek "Tadra, moja tadra"
 
- kapela Kwapińskich - oberek "Grubego"
 
- kapela Metysława - ober ciągły od Jana Gacy
 
- kapela Wiesławy Gromadzkiej - ober ciągły "Jakbym się opiła"
 
- kapela Wiesławy Gromadzkiej - fokstrot "Chłopoki, chłopoki"
 
- kapela Wiesławy Gromadzkiej - ober ciągły "Kare kunie, kare"
 
- Antek Hasso-Agopsowicz / Martyna Róża Grabowska - dwa rdzuchowiaki od Jana Gacy
 
- Martyna Róża Grabowska / Antek Hasso-Agopsowicz - mazurek po nieboszczyku Tomciu
 
- Mateusz Pytkowski / Stanisław Bielawski - ober ciągły
 
- Witold Roy Zalewski - Na zielonej murawce
 
- Witold Roy Zalewski / Dominika Oczepa - Pisali chłopcy do Rzymu
 
- Patryk Walczak - półpolka/monopolka
 
- Paula Kinaszewska / Bartłomiej Woźniak - mazur "Kiecocha"
 
- Paula Kinaszewska / Bartłomiej Woźniak - techniczny ober od Władysława Kosylaka
 
- kapela Ulewińskich - chłop od Edwarda Dziarmagi
 
- kapela Ulewińskich - polka "Na piecu siedziała"
 
- kapela Ulewińskich - oberek "Oj, szalał konik, szalał"
 
- kapela Bursów - mazurko-polka
 
- kapela Bursów - oberko-mazurek
 
- Mateusz Kowalski - oberki śpiewane po Janie Gacy
 
  |  skład: Kuba Zimończyk – harmonia trzyrzędowa 120-basowa 
 
Kapela Jana Adamczyka w składzie: 
Kacper Ciaś – harmonia pedałowa 24-basowa 
Jan Adamczyk – skrzypce, śpiew 
Katarzyna Zedel – bęben obręczowy 
 
Mariza Nawrocka/Mateusz Niwiński: 
Mariza Nawrocka – śpiew 
Mateusz Niwiński – skrzypce 
 
Kapela Niwińskich w składzie: 
Mateusz Niwiński – skrzypce 
Agnieszka Niwińska – bęben obręczowy 
Jan Tarkowski – basetla 
 
Kapela Kwapińskich w składzie: 
Zdzisław Kwapiński – saksofon, skrzypce, śpiew 
Michał Kwapiński – akordeon 
Mirosław Kwapiński – baraban 
 
Kapela Metysława w składzie: 
Jakub Szwachla – skrzypce 
Anna Blachowska – basy 
Beata Smolik – baraban 
 
Kapela Wiesławy Gromadzkiej w składzie: 
Wiesława Gromadzka – harmonia pedałowa, śpiew 
Monika Maciejczak – skrzypce 
Mateusz Berliński – bęben obręczowy 
 
Martyna Róża Grabowska/Antek Hasso-Agopsowicz: 
Martyna Grabowska – skrzypce, bęben obręczowy 
Antoni Hasso-Agopsowicz – skrzypce, bęben obręczowy, śpiew 
 
Mateusz Pytkowski/Stanisław Bielawski: 
Mateusz Pytkowski – harmonia trzyrzędowa 120-basowa 
Stanisław Bielawski – bęben obręczowy 
 
Witold Roy Zalewski – śpiew, akordeon 
 
Witold Roy Zalewski/Dominika Oczepa: 
Witold Roy Zalewski – śpiew, akordeon 
Dominika Oczepa – bęben obręczowy 
 
Patryk Walczak – akordeon 
 
Paula Kinaszewska/Bartosz Woźniak: 
Paula Kinaszewska - skrzypce 
Bartłomiej Woźniak – bęben obręczowy, śpiew 
 
Kapela Ulewińskich w składzie: 
Maciej Ulewiński – akordeon 
Marysia Ulewińska – baraban 
 
Kapela Bursów w składzie: 
Bartłomiej Bursa – skrzypce 
Cezary Bursa – bęben obręczowy 
Wioletta Fijalkowska – wiolonczela 
 
Mateusz Kowalski – skrzypce, śpiew 
 
koncepcja i przygotowanie płyty:  
Piotr Baczewski/Jan Wroński/Monika Gigier/Bartosz Suchy |   
 |   
 |  
 
 |