logo Wirtualne Gesle logo Wirtualne Gęśle 2023
główna
o gęślach
W Y N I K I
zasady głosowania
 
wspierają nas
kontakt
newsletter
historia
nagroda za rok:
  2022  
  2021  
  2020  
  2019  
  2018  
  2017  
  2016  
  2015  
  2014  
  2013  
  2012  
  2011  
  2010  
  2009  
  2008  
  2007  
  2006  
  2005  
  2004  
  2003  
pre-historia
  2002  
  2001  
Burza Braw
Współpraca
banerRCKL
banerNT
baner TOP100
rankingi
 WIRTU@LNE GĘŚLE 
  plebiscyt na folkową płytę roku 2022  
Jesteś: główna / wyniki / szczegóły

CZARNY BEZ
LUDZIE, DUCHY, BOGI

Wydawca: Via Nocturna

  Czarny Bez przedstawia debiutancki album! “Ludzie, duchy, bogi”, to połączenie elektroniki z folkiem i metalowymi riffami. Czarny Bez, to kwartet, powstały w Skarżysku-Kamiennej. Grupa w swojej twórczości łączy industrialne elektroniczne brzmienia z folkiem oraz metalowymi riffami. Muzyka Czarnego Bzu to podróż do czasów nieznanych lub zapomnianych, opowieści o słowiańskiej duchowości, zwyczajach i demonologii ale też, refleksji nad współczesnym światem. Mocne gitarowe riffy, folkowy kobiecy głos z elementami białego śpiewu, industrialna elektronika i przeszywająca perkusja to znak rozpoznawczy grupy. Stroje sceniczne w nurcie rave, goth, steam punk i dehumanizujące maski męskiej części zespołu nawiązują do alternatywnej historii kwartetu osadzonej w apokaliptycznym świecie, gdzie po wielu kataklizmach i wojnach ludzie znów wracają do plemiennego ustroju, bliskości z naturą i powrotu więzi międzyludzkich. To istny słowiański „Mad Max” w cybernetycznej epoce żelaza.

„Zapraszamy w muzyczną podróż do naszych korzeni, do historii często nieznanej, zapomnianej, do refleksji nad współczesnym światem i opowieści o prasłowiańskim duchu, waleczności i odwadze”. (Czarny Bez)

Ludzie, duchy, bogi” to słowiańska tradycja na sterydach. I niewykluczone, że czymś jeszcze. (...) to odważna wycieczka w odmęty słowiańskiej historii, zilustrowana wybuchową mieszanką brzmień z pogranicza folku, metalu, industrialu i djentu. Prawdziwa gratka dla fanów dzikich pląsów z Jaryłą, Welesem, Marzanną i całą resztą frywolnej czeredy dawnych bóstw Polan i Wiślan. (...) Folkmetal jest jedynie punktem wyjścia do złożonej koncepcji artystycznej. Mamy więc sporo ostrej jazdy w klimacie żywcem wyjętym z dokonań Rammsteina. Mamy smakowite kąski elektroniczne, gdzie syntezatory umiejętnie mieszają brzmienia elektro z tradycyjnymi instrumentami folkowymi. Nie brakuje wpadających w ucho refrenów, ani zaskakujących zwrotów kompozycyjnej “akcji”. Teksty zaś pełne są poezji i nie ograniczają się tylko do przedstawiania relacji z igraszek zażywanych podczas równonocy letniej, lecz podejmują ważne tematy społeczne i religijne. czy egzystencjalne. Każdy z instrumentów dokłada istotną cegiełkę do całokształtu brzmienia. Ciężkie riffy gitarowe wraz z bębnami budują solidny dźwiękowy fundament, któremu magicznej aury dodają syntezatory. Nad wszystkim unosi się władczy głos wokalistki Luby." (sztukmix.pl)

  1. Intro
  2. Postrzyga
  3. Jaryło, Jaruna, Jarowit
  4. Spotkanie z Welesem
  5. Łysiec
  6. Marzanna
  7. Noce Kupały
  8. Wodnica
  9. Perun
  10. Swiślina
  11. Kołowrót
  12. Ludzie, Duchy, Bogi - Outro
skład:
Luba - śpiew
Snowidz - perkusja
Ciechan - gitara basowa
Widun - gitara, produkcja muzyczna, teksty