logo Wirtualne Gesle logo Wirtualne Gęśle 2019
główna
o gęślach
W Y N I K I
zasady głosowania
 
wspierają nas
kontakt
newsletter
historia
nagroda za rok:
  2022  
  2021  
  2020  
  2019  
  2018  
  2017  
  2016  
  2015  
  2014  
  2013  
  2012  
  2011  
  2010  
  2009  
  2008  
  2007  
  2006  
  2005  
  2004  
  2003  
pre-historia
  2002  
  2001  
Burza Braw
Współpraca
banerRCKL
banerNT
baner TOP100
rankingi
 WIRTU@LNE GĘŚLE 
  plebiscyt na folkową płytę roku 2018  
Jesteś: główna / wyniki / szczegóły

MATRAGONA ORKIESTRA JEDNEJ GÓRY
TRANS SILVATICUS (RE)

Wydawca: Fundacja Walizka

  Wznowiony i zremasterowany krążek Matragony Trans Silvaticus. Wiemy dziś, że płyta ta z perspektywy 12 lat od jej wydania, zawiera kilka z tych najważniejszych utworów w historii zespołu. Powstawała w atmosferze moich podróży do Transylwanii i niezwyczajnych wrażeń z tych wyjazdów. To historia spotkań i przyjaźni z 4-osobową komuną dzieci ulicy w krajobrazach Transylwanii, w środku Rumunii. Płyta Trans Silvaticus dedykowana czwórce małych gazeciarzy z pociągu między Medias a Sighisoarą zawiera część tej historii.
Ale na płycie są także ślady naszych spotkań pod górą Matragoną – w Dolinie bobrów, czy też z prawdziwym, szalonym wilkiem w Lupus Tango. Są też inne: Gita – w nieznanym języku wikenu odnosiła się do barbarzyństw wojennych w tamtym czasie na Bałkanach, Wyspę lubimy grywać na koncertach do dziś.

Dziś płyta w tej samej audiofilskiej oprawie, ale z nowym, łagodniejszym masteringiem (ViVi Sound Studio), pozostaje wciąż kalejdoskopem brzmień. I mam nadzieję, że jest wciąż aktualną i ciekawą "podróżą w głąb siebie" [Maciej Harna]

  1. Hoquetus (Sen Margarity)
  2. Nadeszła wiosna!
  3. Acheron (Rzeka smutku)
  4. Kaskady
  5. Wyspa
  6. Taniec zmierzchu
  7. Dolina bobrów
  8. Soboseyko
  9. Gita
  10. Zagadija
  11. Lupus-tango
  12. Trans Silvaticus
  13. Epilog: Achir Al-nahr
skład:
Malwina Zych - śpiew voice, harfa gotycka gothic harp, flet podłużny recorder
Katarzyna Śmieszkiewicz - flet flute, czurynga bullroarer
Ewa Wojtyńska-Kiczorowska - skrzypce violin, kemanche
Jacek Dusznik - tabla, marimbula, mbira, udu, kij deszczowy, gong, różne bębny i inne instrumenty perkusyjne tabla, multipercussion
Tomasz Gawlewicz (Siniak) - darabuka, tar, udu, bombo, sitar, marimbula, zanza, charango, drumla jews harp
Maciej Harna - oud, lira korbowa hurdy-gurdy, gitara, gitara-sitar guitars, mbira, gongi kute small gongs, drumla jews harp, manjira crotales
Wojciech Krawiec (Motyl) - viola da gamba gamba, wiolonczela cello, sarangi
Wojciech Lubertowicz - kontrabas double bass, tamorra, konga conga, marimba, wibrafon vibraphone, balafon
Konrad Oklejewicz - flet flute, flet podłużny recorders, sopiłka, okaryny ocarines, nay, donso ngoni
Marcin Stachowicz - flet flute (4, 7), akordeon accordion (9)
ponadto zespół gra na dzwonkach, indonezyjskich angklungach, łupinach

gościnnie:
Stanisław Wyżykowski - basowa lira korbowa bass-hurdy-gurdy (8, 13)
Piotr Rychlec (Falko) - akordeon accordion (11), angklung (13)
Katarzyna Bartkowska, Joanna Biega, Ada Komańska, Barbara Lubas - chórki choir
Katarzyna Mikołajczyk, Anna Oklejewicz, Maria Szybka - zespół skrzypcowy violins (7)
oraz
Emil Biernacki - gender indonezyjski (1)
Małgorzata Sudykowska-Harna - angklung (13)