logo Wirtualne Gesle logo Wirtualne Gęśle 2011
główna
o gęślach
W Y N I K I
zasady głosowania
 
wspierają nas
kontakt
newsletter
historia
nagroda za rok:
  2022  
  2021  
  2020  
  2019  
  2018  
  2017  
  2016  
  2015  
  2014  
  2013  
  2012  
  2011  
  2010  
  2009  
  2008  
  2007  
  2006  
  2005  
  2004  
  2003  
pre-historia
  2002  
  2001  
Burza Braw
Współpraca
banerRCKL
banerNT
baner TOP100
rankingi
 WIRTU@LNE GĘŚLE 
  plebiscyt na folkową płytę roku 2010  
Jesteś: główna / wyniki / szczegóły

EMAM & FRIENDS FEAT. YASHODA
LONGING FOR THE DIVINE

Wydawca: Eternal Music / Emam & Friends - (BMI)

  Album „Longing for the Divine”, to zbiór pieśni nabożnych z Indii (Kirtan), zaprezentowanych w stylu World Fusion. Został nagrany w Indiach, Polsce i Kalifornii, a wyprodukowany przez Emama i Yashodę. Dzięki niesamowitym muzycznym przyjaciołom Emama, album łączy indyjską muzykę klasyczną, jazz, afrykańskie brzmienie, rytmy na tabli, dholak i dumbak, ze wspaniałymi melodiami wokalnymi i harmoniami Yashody. Przez lata Yashoda i Emam spędzili wiele miesięcy w Hairakhan, pięknym aszramie Maha Awatara Babaji, u podnóża Himalajów. Emam po raz pierwszy odwiedził Hairakhan w 1978 r. i spędził dużo czasu z Babadżim przed jego Maha Samadhi w 1984 r. Yashoda po raz pierwszy odwiedził Hairakhan w 1986 r. Piosenki, które można usłyszeć na tym albumie, to ich interpretacje i aranżacje pieśni, których nauczyli się w aszramie. Teksty to potężne, uzdrawiające mantry sanskryckie, oprawione w piękne melodie i śpiewane z wielką miłością i oddaniem.

Emam jest muzykiem, kompozytorem, producentem, inżynierem dźwięku i programistą komputerowym. Urodził się w Iranie i wyemigrował do USA w 1974. Obecnie mieszka na Goa (Indie). Jako perkusista Emam uczył się klasycznej gry na perkusji północno-indyjskiej u wielkich mistrzów tabli: Ustada Alla Rakha i Ustada Zakira Hussaina. Studiował także tablę w Delhi Gharana u nieżyjącego już Ustada Inama Ali Khana. Od 1978 roku Emam niemal co roku podróżuje do Indii, spędzając dużo czasu na poszukiwaniu lepszego zrozumienia kultury i muzyki. W 1991 roku otrzymał stypendium Amerykańskiego Instytutu Studiów nad Indiami na studia muzyczne w Indiach dzięki funduszom Smithsonian Institute. Emam spędził półtora roku w Indiach, szukając muzyki i produkując ją. Efektem była książka „Delhi Gharana of Tabla (a Compositional Documentation)”, a także albumy muzyczne wydane przez Magnasound. W 1989 roku Emam założył Eternal Music, wytwórnię muzyczną zajmującą się tradycyjną i sakralną muzyką świata oraz światową muzyką fusion. Podczas swoich występów Emam skupia muzyków z całego świata, którzy współpracują i tworzą nowe, świeże brzmienia w oparciu o tradycyjną muzykę różnych kultur. Znajduje to również odzwierciedlenie w jego nagraniach i kompozycjach.
Emam & Friends to nazwa zespołu, którego Emam używa do prezentowania swojej muzyki na całym świecie. Muzyka, którą wykonują, to w całości oryginalny materiał napisany przez Emama, a w niektórych przypadkach także innych członków zespołu. Cała muzyka inspirowana jest indyjską muzyką klasyczną i religijną z wpływami Bliskiego Wschodu, Europy Wschodniej, Afryki i jazzu.

Pochodząca z Polski Yashoda zaczęła śpiewać Kirtan (religijną muzykę Indii) w 1986 roku, kiedy odwiedziła Hairakhan Vishva Maha Dham, piękny aszram założony przez Babadżiego u podnóża Himalajów. Od tego czasu zafascynowana kulturą Indii regularnie podróżuje do Azji, skupiając się na swoim rozwoju duchowym i śpiewie. Posiada tytuł magistra psychologii uzyskany na Uniwersytecie Wrocławskim.
Yashoda pojawiła się na dwóch albumach Emam & Friends z udziałem indyjskich muzyków klasycznych; muzyków jazzowych z Polski: Sławek Dudar (Wrocław) na saksofonie, Marcin Spera (Wrocław) na basie akustycznym (kontrabas) oraz Daniel Berkman (San Francisco) na korze (harfa afrykańska) i wielu innych.

Album „Longing for the Divine” prezentuje udane połączenie tak różnorodnych inspiracji muzycznych – spokojnego, medytacyjnego kirtanu, tradycyjnej tabli zmotoryzowanej, urokliwego sarodu, kojącego sitara i jazzowego saksofonu. Słychać, że Yashoda czuje się świetnie w tym repertuarze – powoli ewoluujące frazy muzyczne, w ciekawy sposób swoim kojącym tonem głosu prowadzą całą muzyczną narrację. Partie wielogłosowe brzmią naprawdę magicznie. Partie wokalne ukazują oddanie, refleksję, pokorę i radość Yashody ze śpiewania mantr.

  1. Jai Jai Jai Gananayaka - Part I
  2. Shri Guru Sharanam
  3. Ganga Ki Jai Jai
  4. Durge Jai Jai Ma
  5. Oh Kali, Oh Mata
  6. Raghunandan
  7. Jai Shiva Shankara - Part I
  8. Jai Shiva Shankara - Part II
  9. Jai Ma
  10. Jai Jai Jai Gananayaka - Part II
skład:
Yashoda (USA/Poland) - vocals
Mukesh Sharma (India) - sarod (1, 2, 6, 7, 8, 9, 10)
Daniel Berkman (USA) - kora (1, 2, 6, 7, 8, 9, 10)
Prateek Chaudhuri (India) - sitar (3, 4, 5)
Sławek Dudar (Poland) - saxophone (1, 4, 7, 8)
Marcin Spera (Poland) - bass
Ahsan Ali Khan (India) - sarangi
Arshad Khan (India) - tabla (except 10)
Shabda Kahn (USA) - vocals (9)
Emam (USA/Iran) - dumbak (2, 3, 4 & 7), tabla (10)