logo Wirtualne Gesle logo Wirtualne Gęśle 2020
główna
o gęślach
W Y N I K I
zasady głosowania
 
wspierają nas
kontakt
newsletter
historia
nagroda za rok:
  2022  
  2021  
  2020  
  2019  
  2018  
  2017  
  2016  
  2015  
  2014  
  2013  
  2012  
  2011  
  2010  
  2009  
  2008  
  2007  
  2006  
  2005  
  2004  
  2003  
pre-historia
  2002  
  2001  
Burza Braw
Współpraca
banerRCKL
banerNT
baner TOP100
rankingi
 WIRTU@LNE GĘŚLE 
  plebiscyt na folkową płytę roku 2019  
Jesteś: główna / wyniki / szczegóły

KIPIKASZA
I CAŁE TO DZIADOSTWO

Wydawca: Karolina Balmas, Aleksandra Suchowiecka

  Kipikasza to żeński duet czerpiący inspiracje z polskiej muzyki tradycyjnej i dziadowskiej piosenki w pełni tego słowa znaczeniu!

"Na naszą muzykę składają się instrumenty z różnych stron świata, malutka elektronika, białe śpiewy oraz po prostu śpiewy. Przez surowe brzmienie chcemy osiągnąć efekt nieco psychodelicznej muzyki. Nie jesteśmy profesjonalistkami, muzykami, jesteśmy grajkami.

Nasze utwory przybierają formę bajek i opowiastek. W tekstach poruszamy tematy dotyczące wierzeń ludowych (takich jak wiara w Południce czy zmory) oraz problemów ówczesnych ludzi, na przykład spanie pod za gorącą pierzyną lub losy chłopa niesłuchającego swojej baby. W ludowych historiach jest wiele tajemnic i niewytłumaczalnych zjawisk. Jedno jest pewne: za złe uczynki każdego spotyka kara."

Zespół pobiera nauki u najstarszych muzykantów wiejskich, bierze czynny udział w warsztatach muzyki tradycyjnej organizowanych przez stowarzyszenia zajmujące się badaniem polskiej muzyki ludowej oraz podejmuje samodzielne podróże, które mają na celu rejestrację muzyki tradycyjnej i najstarszych pieśni.

  1. Rutka
  2. Baba
  3. Południca
  4. Szaten
  5. 3 pory
  6. Dziewka
  7. Kołysanka
  8. Pierzyna
  9. Dziadowska piosenka
skład:
Aleksandra Suchowiecka - śpiew, lira korbowa, bęben, smyczki i blachy, świecznik, śmiechy, krzyki, szepty, melodyka
Karolina Balmas-Pęczuła - śpiew, klawisz ki, syntezator, gazo fon, młynek, śpiewy, krzycki, śmiechy, perkusjonalia