logo Wirtualne Gesle logo Wirtualne Gęśle 2014
główna
o gęślach
W Y N I K I
zasady głosowania
 
wspierają nas
kontakt
newsletter
historia
nagroda za rok:
  2022  
  2021  
  2020  
  2019  
  2018  
  2017  
  2016  
  2015  
  2014  
  2013  
  2012  
  2011  
  2010  
  2009  
  2008  
  2007  
  2006  
  2005  
  2004  
  2003  
pre-historia
  2002  
  2001  
Burza Braw
Współpraca
banerRCKL
banerNT
baner TOP100
rankingi
 WIRTU@LNE GĘŚLE 
  plebiscyt na folkową płytę roku 2013  
Jesteś: główna / wyniki / szczegóły

JAREK ADAMÓW
FALL IN MOUNTAINS

Wydawca: Folken

     Materiał został zarejestrowany „na setkę”, a Jarek Adamów jest autorem muzyki do niemal wszystkich utworów na płycie. Wykonuje je również solowo, jedynie w dwóch pierwszych kompozycjach słyszymy grającego na lirze korbowej Marka Durdę. Mimo archaiczności w sferze tekstowej i wykorzystaniu w nagraniach jedynie akustycznego – głównie ludowego – instrumentarium, „Fall in Mountains” jest płytą na wskroś nowoczesną.

   Jarek Adamów o swojej płycie: Pewnego dnia natrafiłem na informację pochodzącą z 1514 roku dotyczącą historii powstania klasztoru w Gidlach. Okazuje się, że w tym roku niejaki Jan Czeczek, rolnik z tej miejscowości podczas pracy na roli wyorał drewnianą figurkę przedstawiającą Matkę Boską z Dzieciątkiem Jezus, co zapoczątkowało powstanie klasztoru. Łatwo sobie wyobrazić reakcję ówcześnie żyjących dziadów na to niecodzienne wydarzenie. Wieść szybko rozniosła się po całym kraju, a ballada dotrwała do naszych czasów. Zapraszam do wysłuchania jej, oraz innych utworów opowiadających o "tamtych" czasach. Wierzę głęboko, że są one prawdziwe.

  1. Fall Time in Mountains (Jesień w Górach)
  2. Return from Turkish Captivity (Powrót z Niewoli Tureckiej)
  3. Shepherd's Song (Piosenka Pasterska)
  4. Beautiful Soul (Piękna Duszo)
  5. Our Lady of Gidle (O Matko Boska Gidelska)
  6. Klezmer-Ka
  7. Mein Thaiene Odessa
    skład:
    Jarek Adamów - clarinet, hurdy-gurdy, sopilka, bass drum, baraban, whistle, vocal
    Marek Durda - hurdy-gurdy (tracks 1 and 2)